בידול

כיום, כשהלקוחות הפכו מתוחכמים יותר ובודקים חוות דעת נוספות לפני שהם מקבלים את ההחלטה הסופית שלהם, הם יבחרו בדרך כלל במקום שהרשים אותם יותר מהאחרים ושהצליח ליצור עבורם את התחושה לתמורה הגבוהה ביותר.

אז מדוע שיעדיפו אותי?

הבידול שלנו כרופא/מרפאה פרטית צריך להדגיש את השונות והמאפיינים הייחודיים שלנו על פני המתחרים שלנו המספקים שירותים דומים ועונים על אותו צורך.

בידול הוא המפתח להשגת יתרון תחרותי .יצירת בידול מתאים תצליח לשכנע את לקוחותיך ע"י הדגשת היתרונות היחסיים לעומת המתחרים ולשכנע אותם שאצלך יזכו לערך גבוהה יותר מאשר מתחריך ובכך להשפיע על קבלת ההחלטות שלהם.

מכאן צריכות להתבצע מכלול פעולות שישאירו את הרושם המתאים וישפיעו על אופן קבלת ההחלטות של הלקוחות שלנו. פעולות המשדרות איכות ומקצועיות, פרסום, מיתוג, שירות איכותי ושונה, יחס אישי, תקשורת בין אישית טובה והבנת הצרכים האישיים של המטופלים.

ככל שניצור בידול טוב יותר מהמתחרים, נצליח לצבור נקודות לזכותנו ונשאיר להם את הרושם שאנו שונים וייחודיים.

בידול תלוי במידה רבה בכיצד אנו "משווקים" את עצמנו ללקוחות שלנו, כיצד אנו "עוטפים" את המוצר שלנו (מוצר שמספק צורך זהה, במחיר זהה אך "עטוף" בעטיפה איכותית יותר כבר מאפשר יתרון יחסי בעת קבלת ההחלטה על רכישה).

 

אז תכלס איך אנו יוצרים בידול מהמתחרים:

תדמית

תדמית המשדרת מקצועיות:

*צוות לבוש במדים מקצועיים, לדוגמא: חלוק ומכנס צבעוניים וכדומה.

*מיתוג המרפאה - יצירת לוגו ושפה אחידה המותאמת לכל הניירת, שילוט, עיצוב, כרטיס ביקור

*הדגשת המקצועיות - יצירת עלון תדמיתי שיתאר את כל מה שאינכם מתארים במילים - ותק, ניסיון, מוסד לימודים, השתלמויות, התמחויות, חברויות באיגודים שונים, התמחויות המרפאה ומכלול השירותים, צוות המרפאה, ציוד ייחודי, האג'נדה שלכם וכו'

*תצוגת כל התעודות המקצועיות שלכם על קיר דומיננטי.

*פרסום מקצועי - פרסום מקצועי בעיתון מקומי\אזורי המדגיש בכל פעם שיטת טיפול אחרת.

*דיוור ופרסום העלון התדמיתי  שלכם+הזמנה (במעטפת נייר איכותית) לתיבות הדואר באזור הפעילות שלכם.

*הקמת מאגר תמונות טיפול לפני\אחרי יאפשרו להמחיש למטופלים להתרשם מטיפולים דומים שעשיתם - "תמונה אחת שווה אלף מילים".

*מיקוד והבנת הצרכים של המטופל ומתן פתרונות בהתאם לצרכים ולציפיות שלו.

*יחס אישי והבעת אמפתיה

 

אלה הם חלק ממכלול המרכיבים היוצרים את הבידול.

 


הכותב: מוטי סלומון

מנכ"ל מדיקו שיווק פרסום וייעוץ לשירותי רפואה

יועץ עסקי למרפאות שיניים