יצירת תקציב שיווקי במרפאת שיניים

במציאות הקיימת כיום, מרפאת שיניים המעוניינת לקדם את הפעילות העסקית שלה , להבליט את היתרונות שלה, להוסיף מטופלים למאגר הלקוחות, לשמר את הלקוחות הקיימים ולמצות את הפוטנציאל שלה, היא חייבת להתמקד בשיווק הפנימי והחיצוני שלה.

תקצוב נכון של הפונקציה השיווקית במרפאה, יוכל להשיג תוצאות מרשימות לאורך זמן.

התקציב  נגזר כאחוז מהמחזור הכספי של המרפאה, וניתן להעמיסו על המחירון הקיים, לדוגמא הוספת כ3% (תוספת מינימאלית) על המחירים הקיימים לא תפגום ולא תבריח מטופלים, אם ניקח לדוגמא סתימה שמחירה כיום 300 ₪ ונעלה את מחירה ל 309 ש"ח או ניקח כתר במחיר 1700 ₪ ונעלה את מחירו ל 1750ש"ח, העלאה זו לא תורגש ע"י המטופלים שלכם, אבל תייצר לכם מקור חשוב להפעלת מערכת שיווקית וזאת "מבלי לשבור את הראש" מהיכן לתקצב את השיווק.

רק לצורך המחשה, מרפאה עם מחזור כספי של 100,000 ש"ח תיצור לכם תקציב של 3,000 ש"ח לחודש\36,000 ש"ח לשנה המהווים סכום בסיסי להנעת השיווק במרפאה. השקעה נכונה של תקציב השיווק תאפשר לכם להגדיל את הכנסות המרפאה בטווח הארוך .

מרפאות עם רווחיות גבוהה על המחזור ומצב תזרימי יציב יכולות להרשות לעצמן תקציבי שיווק גבוהים יותר.

מרפאות המפעילות מערכת שיווקית, מצליחות לקדם את הפעילות העסקית, להעלות את המחזור הכספי וכן לצלוח משברים בצורה טובה יותר.

כיצד לחלק את עוגת השיווק?

החלטה על מהלכים שיווקיים בסיסיים כגון: מיתוג והטמעתו, בניית אתר אינטרנט, הקמת דף עסקי בפייסבוק ותשתיות נוספות – מומלץ לתקצב בנפרד, כהשקעה חד-פעמית ולא כחלק מהתקציב השיווקי השוטף. זאת, כיוון שתוצאות פעילות כזו הינן לטווח הארוך ואינן יכולות לפצות על הפעילות באופן מידי.

בבואנו לחלק את ה"עוגה" השיווקית שלנו בהתייחס לעסק קיים, צריך להעניק דגש מיוחד על שימור לקוחות הקיימים, במידה ולא נשמר לקוחות נדרש יותר להביא לקוחות חדשים מידי יום, וכידוע השקעה בהבאת לקוח חדש עולה בעשרות מונים על שימור וטיפוח לקוח קיים, שבנוסף לעובדה שהוא מטופל שלנו, בעקבות טיפוח נכון והעלאת שביעות רצונו, הוא גם ממליץ ומשמש שגריר להבאת לקוחות חדשים למרפאה.

השיווק הפנימי יתמקד בשימור לקוחות וחיזוק תחושת השייכות במגוון פעילויות הכוללות: צ'ופרים ומוצרי פרסום תואמים לתחום רפואת השיניים, ערכת מתנה לאחר סגירת תכנית טיפול, הפקת "עיתון מרפאה״ בדיוור תקופתי (במייל\בדואר), טיפוח לקוחות מפנים,שימוש בגלויות לשמירה על הקשרre call, יום הולדת, חגים וכדו', שימוש בעלונים לקידום טיפולים ספציפיים, עלון מרפאה תדמיתי,פנייה ללקוחות רדומים-טלמרקטינג ופעילות דיוור תומכת וצ'ופרים ייחודיים ללקוחות חוזרים ,וכן אמצעים נוספים בהתאם לתקציב השיווקי.

 

השיווק החיצוני יתמקד בהפיכתה ומיצובה של המרפאה כמרפאה מובילה ואיכותית ובהנחלת הבידול ,מסר האיכות והייחודיות ע"י פרסום בדיוור ישיר\עיתונות-טור מקצועי\אינטרנט ועוד.